Livet som tvåbarnsförälder....

Livet med två små är ingen lätt match, att på lyckas hålla dem båda nöjda är en konst i sig. Leah är i en trots-skrik-jag vill inte-utbrott period och Alina är världens snällaste bebis som sover äter och allmänt snäll och beskedlig. Sen är våran sötnos Leah riktigt svartsjuk på sin syster och detta triggar ofta igång hennes utbrott.

För att sambon ska kunna sova på fm eftersom han jobbar natt, packar jag vagnen med all nödvändigheter som blöjor, vatten, mat, en matta att sitta på och så beger vi oss ut till parken. Där kan Leah springa omkring och leka i timmar...tills det är sovdags och då tar vi en promenad i ca 1h så då får jag samtidigt lite välbehövlig motion i hopp om att graviditetskilorna ska ramla av:)

Trots den kaos som ibland uppstår då Leah inte riktigt vill som sin mamma och de sömnlösa nätterna  så är livet som tvåbarnsmamma helt underbart...älskar mina småtroll till tusen och mina kära sambo som tappert håller i hushållet med tvätt, matlagning och städning trots att han jobbar natt!!









Kommentarer
Postat av: Jenny

Joorå, sån trevlig period hade Kweli oxå,nu när hon lugnat ner sig så har Shania en 5-månaders kris o jag måste bära henne jämt, hon e rätt arg, då ere som du säger bara att packa väskorna och gå ut o leka....haha

2010-08-18 @ 09:49:45
URL: http://www.mamakweli.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0