Nya sovrutiner

Nu har äntligen Leah börjat att sova hela nätter utan att vakna, det var på tiden. Det tog väl ungefär ett år. Från att ha sovit och trängts mellan oss i sängen och nattsnuttat (ammat) fram tills för två veckor sedan då hon helt plötsligt bestämde sig för att hon inte ville ha nåt mer. Glad är ju jag för det att hon tog det beslutet, så då slapp jag ta den fighten med att försöka få henne att sluta snutta. Jag hade egentligen tänkt sluta amma henne vid 1 år, men så blev det inte. Men det sista halvåret har det mest varit tröstamning.Jag kommer nog inte att amma Leahs syskon så länge utan kommer nog att börja trappa av tidigare. Nog om det. Så nu är nästa moment, att få henne att sova i sin egen säng själv. Vi flyttar nu över henne till spjälsängen som står brevid våran säng, och nästa steg är då att hon ska somna i sin egen säng. Men allt tar sin tid, och med barn kan man inte jäkta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0